人気ブログランキング | 話題のタグを見る
<< Proposal point The evening sky... >>
A perfect day in Whistler
金曜日に友達に「明日ウィスラーにスキーにいかない?」と突然誘われて、「今年はきっとスキー行かないんだろうな~。」なんて思ってたのですが、なぜかこの日は「行くしかない!」って思えて、早起きをして行って来ました。(バンクーバーからバスで2時間)10年ぶりのスキーでしたが、なんとかトップから滑り降りれました。しかし、全身の筋肉が悲鳴を上げています;

One of my friends asked me unexpectedly, "Why don't you go skiing or snowboarding in Whistler tomorrow?" on Friday. Although I hadn't felt like skiing this winter, I don't know why, but I thought I had to take this chance! So I got up early and enjoyed skiing a whole day. (Whistler takes 2 hours by bus from Vancouver.) Although I haven't skied for 10 years, I could barely slid down from the top. However my muscle of the entire body is still screaming...

Panoramic breathtaking across-the-vellay view
A perfect day in Whistler_e0082860_5271260.jpg
A perfect day in Whistler_e0082860_5273583.jpg
A perfect day in Whistler_e0082860_5275434.jpg

頂上近くで、雪の上に寝転がりながら感じたこと。「なんて静かなんだろう。。。」
無音の世界。あるのは空と山と雪。静かな世界で自然との一体感の中、「今日ここに来ることができて幸わせだな~。」としみじみと。地上では決して感じることのできない瞬間でした。

Almost on the top, lying down on the snow, I felt how quiet and calm it was here. I was in a completely silence world. Only things I had were the sky, mountains, and snow there. I felt how happy I was that I could come there and feel connected to the earth heartily. That was a morment that we had never experienced on the ground...

スキーのあとは、ロッジにあるアイリッシュ・パブでジェシカと彼女の旦那さんと落ち合い、これまた最高においしいビールとナチョスですばらしい一日に乾杯したのでした。

After skiing, my friend and I joined Jessica and her husdand at the Irish pub in Village and we toasted to our wonderful day with beers and nachos together!

人気blogランキングへ
by sib22 | 2006-02-12 10:48 | Vancouver
<< Proposal point The evening sky... >>